Donnerstag, 17. Januar 2013

Ama ben uyumak istemiyorum !!!

Uyku bizde ne zaman problem oldu?
Yaklasik 2 yasindan sonra, uyku bizim icin artik bir problemdi... Ama önce kisa bir özet gecmek istiyorum bilmeyenler icin: 3 yasina 3 ay kalmis bir kizim var. Gece uykulari son 10 aydir zaman zaman sekteye ugramis. Emzikle iliskisi hala devam eden, sürekli koklayarak gezdigi beyaz bezi ise en sevdigi uyku arkadasidir...


                  1.5 yasinda Arjin, beyaz bezi ve burnuna sokulmus hali...

Arjin ilk 3.5 aylik kolik dönemi bittiginde,  kendi kendine, geceleri beslenmeden, kesintisiz uyuyan bir bebekti. Ne zaman 2 yasina girdi ve bizde uyku problemi basladi. Baslarda ahh havalardan, yok 2 yas sendromu, yok yorulmadi, yok cok yorucu gün yasadi derken, öyle bir hal aldiki bu durum artik kizim haftada sadece 1-2 gün deliksiz uyuyordu. Öyle ki cocuk doktorumuz ve pedegogumuzla  uyku protokolü bile yaptik ve  "Uyku, yemek, oyun" not etmeye basladik.
O dönem notlarimiza baktigimda korkunc bir tablo var. Mesela kizim gece 2'de kalkmis ve sabah 6'da uyumus ve 2 saat sonra yeniden uyanmis, düsünün bizi...Sonra bir Pedegog ile tanistik ve hayatimiz degisti. Öncelikle Arjin'i daha gec (aksam en gec 7'de uyurdu) yatirmamizi  önerdi. Örnegin: aksam 8-9 arasi, sonra her cocuk illada 10-12 saat yatacak diye kural yok dedi. Ve gece kalktiginda ise fizyolojik ihtiyaclari disinda asla iletisim kurmamak gerektigini söyledi. Baba icin iyi bir ikaz oldu...Ve cidden ise yaradi yaklasik 2 aydir kesintisiz 10 saat uyuyordu -(du)...
Ama son 1 haftadir Arjin aksamlari saat 10-11 arasi uyuyor. Dün rekora gitti ve öglen uyumadigi halde (sadece arabada 1 saat kestirdi) 23:40'da uyuyarak beni delirtmeyi basardi. Kendimi Arjine bagirirken buldum, pisman olmadim mi cook ama iste ebeveynlik böyle birsey galiba, yaptiklarinizdan ve yapmadiklarinizdan dolayi sürekli  pismanlik hali...Ben hala bagirirken yegenimin "Teyze pisman olacagin seyi yapma istersen" demesiyle kendime gelip, savunma yapip, sonra utanip, pisman olup, odama gidip ve hizla geri dönüp Arjin'i kucagima alip sarilmam bir oldu...
Arjin ise bana kaldigi yerden devam "Ama ben uyumak istemiyorum Anni" demez mi!!!
Kendime annelik konusunda karne versem; cocugunun uyku sorununa yaklasimi noktasinda sinifta kalirim. Cok sabirsizim istiyorum ki Arjin yat dedigim an, hemen yatsin... Olmuyor iste, olmayacakta bu halet-i ruhiye ile...
"Uyku benim istedigimde degil, Arjin istediginde olacak"... iste bu gercegi anladigim an, galiba ben daha sakin, daha olgun, daha anlayisli bir Anne olacagim...
Yoksa uzun bir süre Arjinden ama benim uykum yok ki' yi duyacagim...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen