Dienstag, 19. Februar 2013

kres ve anaokulu: Vol.2

Biz artik yuvaliyiz :)

Bugün itibariyla alistirma sürecimizin 2. haftasinda ve 2. günündeyiz... Ve sizinle yasadiklarimi paylasmak isterken genelleme yaparak akil vermek gibi bir niyetim yok, zinhar olamazda; zira her cocuk ayri cocuk ilkesiyle hareket etmek derim baskada birsey demem...
Bir önceki yazimda bizim yuva arama sürecimizi ve bulundugumuz ülkedeki kres-anaokulu sistemini uzun uzun anlatmistim...

Bugün ise konumuz bizim yuva hikayemiz :

  • Yuvaya kabul edildikten sonra bol bol yuvayla alakali hikayeler ve anlatimlar yaparak Arjin'i bu sürece hazirladim vee ilk gün sorunsuzca atlatildi, elbette bunda gittigimiz kindergartenin kurallari cok ise yaradi; cünkü ben ilk gün 1.5 saat Arjinle birlikteydim...
  • Öncelikle ilk gün evden cikarken kendine dair bir esya, bir oyuncak yada bizimle esdeger birsey almasini söyledim, ona secenek sundum ve ünlü beyaz bezimiz ve ayicigimiz alindi...
  • Ve yuvaya alisma sürecinde ekstra sabirli, anlayisli ve bool anlatici oldugum dogrudur 'O' ...
  • Arjin bircok dille büyüyor (evde türkce-arapca, disarda almanca) onun cok anlayamadigi bu dilde sürekli aciklayici oldum...
  • Okula dair olumsuz duygulari oldugunda (bizde kaka temizletmeme) sorular sordum, öneri sundum ama sürekli sürekli irdeleyerek büyütmedim konuyu...
  • 2. gün Arjinle konusarak, anladigina emin olduktan sonra siniftan ayrildim ve bekleme odasinda yaklasik 1.5 saat sonra Arjin'nin aglama sesini duydum ama hemen kosmadim Arjin'e, o görmeden ögretmene göründüm ve gelmemi söyleyince yanina gittim. Parkta dolasmak adina tüm cocuklar ve Arjin kabanlari, cizmeleri giyince bizimki baslamis "-annemi istiyorum" demeye...
  • Ögretmeni: aglamasi icin, disari hep sizinle cikmis ilk defa yabanci insanlarla cikiyor davranisi normal dedi...
  • 3. gün Arjin bensiz 2 saat sonrasinda kaka yapinca ve temizlenmek icin yanina yaklasilinca baslamis aglamaya, Ben gittigimde icini cekerek bana sokuldu ve eve götürmemi, kakasini evde temizlememi istedi... Kucagima aldim ve ona siki siki sarildim, sessizce aglamasi bitip, sakinlesene kadar bekledim ve bana Elena temizlemesin, O cook büyük istemiyorum dedi :(
  • Ve sonra bezini degistirmek icin Arjin'i siniftan alirken, sinif yardimcimiz Elena yanimizda duracagini söyledi... Böylece Arjinin yuvadada güvenle kaka yapabilecegini ve bunun Annesinin hemen yaninda duran biri tarafindan temizlenecegini düsünmesiymis...(Cok güzel ve duyarli bir yaklasim)
  • 4.cü ve 5.ci günlerdede ayni sorun devam etti kaka yapana kadar hersey güzel, aglamiyor, beni aramiyor;  ama iste kaka yapinca illada Annemi istiyorum nidalari atiliyor...
  • Bugün Doktor randevumuz vardi ve ögle yemegine dogru yuvaya gittik sinifa beraber girdik, sonra ben kahve icmek istedigimi ve disari cikacagimi söyleyip ayrildim... Cok uyumlu ve bensiz 40 dakika sonunda ögle uykusu saatinin etkisiyle ve doktor kontrolü sonrasinin huzursuzluguyla basladi mizmizlanmaya bugünlük yeterli dedik ve ayrildik...
Bugün yemek yememis, direk tabagi itmis... Arjin'e nedenini sordugumda? -yemek cook büyük dedi... -Ve anladimki Arjin yuvayla alakali her yeni yaklasimi büyük olarak nitelendiriyor, sanirsam büyük tanimi onun icin karmasikla es birsey, nasil olmasin ki onun dünyasinda suan yuva cok büyük ve karmasik birsey...

Son olarak bizim yuvada ceza-mola-düsünme sandalyesi veya kösesi gibi uygulamarin olmadigini duydugumdaki sevinci söylememe gerek yok sanirim... Cocuklari uyararak ve defalarca söyleyerek hayata gecireceklerini söylemeleri sevindirici, bakalim yasayip, görecegiz ve ayrica kres-anaokulu maceralarimiza hazir olun derim :)


Sizlere fotografli bir anlatimla bizim kres-anaokulu (kindergarten) sürecimizi sonlandiriyorum...

Benim icin en önemli olan Arjin'nin isminin dogru telefuz edilmesidir; cünkü bu sekilde kendini daha iyi var edebilir... Ve inanin 1.günümüzde bu foto sinif kapisina, cekmece ve dolabina, dis firca ve havlu rafina yapistirilmisti...



Burasida cocuklarimiz alisina kadar beklemek icin ailelere tahsis edilmis oda...Kitaplarla, kahve servisiyle evden daha konforluydu...


Sabahlari kahvalti yapamadan kosarak oynadigi miknatisli sekiller



Ve en sevdigi oyun odasi kizimin ruhunda var hamaratlik :)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen