Samstag, 2. Februar 2013

Stop! " 2 yas sendromu "...

Ne zamandir yazicaktim ama bugüne kaldi... Evet (!) bizim evimizdede 2 yas sendromu var, ve sanirsam bir müddet kalici bir misafirlik halinde...
Simdi etrafimdaki vede uzaktaki yakinlarim yada arkadas cevrem "ayy 2 yas sendromuda ne ki"?.. -ayy vallahii yok öyle birsey, simdiki annelerin icadi bu!.. -deselerde, biliyorum var yakindasim, biliyorum var arkadasim, var eyyy ahali...

Simdi bu "2 yas sendromu yani TerribleTwos yani Trotzphase" walla zaman olsa tüm dünya dillerinde cevirisini  bulur, ne manaya geldigini arastirir, yazarim... Ama dedim ya!.. Zamanim yok.. Cünkü; bizde 2 yas sendromu var!!!

Simdi cocugumuz sebepsiz yere öfkeleniyor, sürekli agliyor (eskilerin mizmiz-simarik-huysuz betimlemesi ), uykusuzluk had safadaysa, ünlü herseye Hayir'lar basladiysa, ama ama istiyorumlar bas kösedeyse, markette yerlere yatiyor, gözünüze baka baka yapiyorsa yapacagini, ben bilirim edalari hakimse, el tutmama sevdasi almis basini gidiyorsa, giydirme isi artik bir eziyet ve savas halindeyse, ve bu saydiklarimdan 3'ü bile varsa, cocuk 2 yas sendromu yasiyor arkadasim...




Ben en azindan 2 yegenimde buna tanik oldum, lakin ebevyn olarak yasamak öyle beter ki nefes alamiyorsunuz, hayir diyen cocukla inatlasmamak adina 40 takla atiyorda birini denk getiremiyorsunuz... Hal böyle olunca; Siz sürekli mizmizlanan, en sahanesinden monologlar yapan, icinden 10'a kadar sayan, hafiften siyiran, cocugunun kriz aninda duyarsizlasmis bos bos bakan bir Anne oluyorsunuz...

Ve sonunda markette, yolda, merdivende cik-cik yapip kafa sallayan insanlara, suskun, mahcup, yerin dibinde bakislarla; evet benim cocugum diyerek basiniz önde gidiyorsunuz....

Biz 3 yas'a 2 ay kala hala atlatamadik, dibine kadar uyku sorunu yasiyoruz, öfke cigliklari hat safada öyle ki komsuyla polislik olduk, kiyafette her sabah ayni sorun "istemiyooom" cigliklari cinliyor evde, kapilar vuruluyor, oyuncaklar yere atiliyor, masa sandalye savruluyor...

Babamiz bile sabir tasiyken gecen sabah catladida odana giiit Arjin höykürmesiyle beni yataktan ziplatti...
Vee aynen söyle dedi " bu 2 yas sendromu ne zaman bitiyor?"... Bana gelince ben hicbir zaman sabirli, sakin bir insan degildim hal böyleyken beni gecelim derim... Bizim evde bunlar günlük ve agir dozda yasanmakta, üstüne dünyanin en anlayissiz, saplantili, sessizlik hastasi bir komsunuz olunca durumun vahimligini siz düsünün artik...


henüz yukarda bulunan görüntülere ulasmadik ama; her an olabilir gibi...

Dün kuzenimle telefonda konusurken birara dedi ki yahu sürekli kiza aciklama icindesin... Evet, sürekli aciklama halindeyim ve o aciklamalar yetmedigi an, Arjin'nin krizi dahada ateslendiginde bendeki sabir fitilede ates aliyor, vee hoop patliyorum.
 Yanlis biliyorum ama bütün gün yasananlar ve günün sonundaki öfke nöbetinde artik bagiriyorum, cünkü ne enerjim kaliyor nede olmayan sabrim hele üstüne Arjin gibi asla enerjisi düsmeyen ve bir erkek cocugunu aratmayan haylizliklariyla dolu bir kiz cocuguysa bu...

Elbette insansiniz ve sizinde öfke patlamaniz oluyor, hele ki gün icinde yarim saat bile birakacak bir kisi olmadan yapiliyorsa bu ebeveynlik isi durum dahada agir oluyor...
Kizimla karsilikli bagirmadan tek gün gecmiyor, dolayisiyla birbirimizden negatif elektirik alip veriyoruz, alip veriyoruz...
Ve bazen diyorum kendime "sakin ol Elif gececek" bakmisin birgün Arjin o istedigin kivama gelmis falan filan diye hayal kuruyorum artik yahuuu...

Cocuklari sakin, huzurlu  vee hic 2 yas sendromu yasamamis annelerden kurs rica ediyorum kurs, valla varsa cevrenizde lütfen irtibat kursun benimle...
Vede su cizgi filmlerde bulunan kim olduklari önemli degil bütün kahramanlar... En agirindan anlayisli, sakin cocuklar ve kaclik prozak almis bilinmez bir sakinlikte ki analari!!!

Yahu onlari görünce kizima dönüp; bak Arjin!!! Annesini nasil anladi, cocuk ve tamam dedi!!! diycemde,  korkuyorum "Arjin'nin kadin kadin cizgi filmdeki Anneyi'de sakinligide görüyon dimi" demesinden:/

Amaan iste böyle bir ruh hali var su günlerde bizde, aslinda herkesde var 3 asagi 5 yukari... Neyse ki krese basladik umudum kres'te bakalim(!) Buarada kres ile alakali bir yazida var yakinda...

Yakindir kapiya "Stop! 2 Yas Sendromu daha gecmedi..."  uyarisi asmam...

PS: Yaziyi bu sabah son kez kontrol ederken kizim mutfak kapagini tepiklemekle baslamisti bile güne, en yumusak ve sakin sesle ikna edince yanima gelip "Annii seni cok seviyom" dedi... Sarilip öpüstük, sizce bu saadet dolu duygular kac dakika sürer? -efendim saat mi? - hahaha sanirim cocugunuz yok (!)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen