Donnerstag, 21. März 2013

Almanya'da Saglik Halleri!!!

12 mart Sali sabahi saat: 04.15 Arjin odasindan seslendi, annee geel aciyor... Yanina gittigimde cene kemigini gösterip, Anne burasi agriyor dediginde, dis Doktorumuz en arka; son azilarin cikmak üzere oldugunu ve birkac gece aci duyabilecegini söylemisti acaba mi derken baktim burnu tikali...
Hemen burun spreyini kullanip, atesini kontrol ettim hersey yolundaydi sonra yanina uzandim, baktim Kuzum üsüyor... Saat: 05.40...

Kulaktan atesine baktigimda ates 37.8 'di ve hemen makattan ölctüm ic ates 38.3 (-bizde sinir 38 derece) Babasinin yardimiyla parasetamol fitili verdik, saat: 05.45... Kuzumun atesini ve ilacini not almak icin odadan ciktim... Ve birkac dakika sonra, Esim canhavliyle Eliiif diye bagirdi o an anladim ki 6. havale geldi vee saat: 06.08... Dolaptan Diazepami aldim ve 1dk. sürenin gecmesini bekledik o anda Arjinin havaleside durmustu; yaklasik 1.40 saniyede kendine gelmisti, ambulans geldiginde saat: 06.15 ve ates 40.2...

Hastane acil'e gittigimizde saat: 06.45 hemen bogaz kültürü yapildi ve bedemciklerinde bakteri teshisi kondu ama hastane doluydu ve bizi baska bir sehirdeki hastaneye sevk ettiler elbette secenek sundular ve bizde bize en yakin olan Oberhausen sehrini tercih ettik, etmez olaydik...

Olaylar burdan sonra basladi, sanki bir korku filmi gibi; Arjin 10 aylikken gecirdigi ilk havaleden buyana düzenli olarak her yil hastaneye 2 defa uzun süreli yatariz, böylesi Hastaneyi ilk kez yasadim bu ülkede...Biz Almanyanin kuzeybati eyaletindeki Essen sehrinde yasiyoruz, bu sehirde biri Ünversite, digeri ise yine bu eyaletin en iyi hastanesi olan 2 cocuk hastanesi bulunmakta...

okullu ayicikta hasta olmus, Onada serum takildi ;)


Son hastane günlügümüzden notlar:


  • Ve saat 11.45'te transferimiz gerceklesti... Bekleme odasinda saatlerce bekledik, kontrol falan hak getire...
  • Saat 14: 10 doktor-ki kendisi pratisyen-mis kontrol edip bademcik iltihabi teshisi koydu ve kizimin damarini onca hirpalamaya ragmen bulamadi ve  mola verildi!!!
  • Yatis islemi yapildi, cocuk katina ciktik vee buarada atesi var Kizimin ve hala ilac yok saat 15:30...
  • Saat: 18:30 benim uyarimla kizimin kanini almak icin damar bulmaya doktor geldi tabii yine pratisyen neyse dedim Elif sans ver, manyaklik yapma sakin ol... -sonuc? bulamadi tabiki!!!
  •  Neyse arayisa 3.pratisyen doktorda elinde igneyle ki eli titriyor devam edecekti ki bendeki salterler atti dedim sizin eliniz titriyor ve benim kizimin damarlari zor bulunur, biz ilk kez yatis yapmiyoruz o nedenle ya bas Hekiminiz gelir yada kizimin ne kanini alirsiniz nede serum takarsiniz izin vermiyorum narasiyla kaptigim gibi Kuzumu odamiza gittik...
  • 30 dk. sonra hemsire geldi bas Hekimin geldigini söyledi ve inanin 1dk.icinde buldu :)
  • Saat: 22.40 hala antibiyotik yok, buarada Kuzumun kaninda yüksek dozda iltihap bulunuyor ve atesi 38.5 altina inmiyor sadece ates düsürücü surup veriliyor...Savasmaliymis sanki virüs, yahu bakteri teshisi konmus ne savasi!!!
  • Vee gece saat 00:38 ates 40.8 nihayet fitil ve antibiyotik veriliyor cocuk 2 saat sonra derin bir uykuya geciyor...
  • 2. gün aksam alinan kan degerlerinde bakteri artisi görülüyor ki genel antibiyotik almasina ragmen, sonra diyorlarki acaba biz biryerden mi bulastirdik bu bakteriyi...Cünkü cocuk bir yetiskinin bakteri miktarina sahipken hala bu denli dinamik olmasi onlari sasirtiyor :/
  • 3. gün yanlis antibiyotik uygulamisini yaptiklarini ve Kuzumun bakterisini yok etmek yerine daha cok güclendirdiklerini söylüyorlar, eee buda güzel!!!
  • Ve sisen el, damarin tikandigini haberliyor yeniden arama islemi ve yine pratisyen efendim gece bas hekim yokmus. ve basarisiz deneme, üstüne aglamaktan kusan bir cocuk...Ve delirdigi icin Doktorun elini itip, üstüne fircalayan bir Anne...
  • 4.gün sevindirici haber kandaki bakteri kontrol altina aliniyor ama hala bir cocuk icin cok fazla...
  • 6. gün yine tikanan damar ve yine pratisyen bu defa daha cocuguma yaklasmasinda hayir görmedigimden pratisyene bu duruma izin vermeyecegimi söyleyip cocugu alip odadan cikiyorum!!!
  • Haftasonunda temizlenmeyen pislik icinde bir hastane, katta bulunan sadece 2 adet wc. ve onunda tikanmis olmasi!!!
  • Cocuga 3 gün boyunca ayni yemegin gelmesi ve sordugumuzda siz siparis etmissiniz yaniti, iyide kimse gelmediki ben nasil siparis edebilirim!!!
  • Oyun odasinda yada kahve odasinda karsilastigim diger ailelerin hepsinde yanlis antibiyotik uygulamasi  yapildigini duyuyorum, bu tek seyi isaret ediyor... Saglik kasasindan daha cok para almak adina hastayi uzun süreli hastanede tutma yuhhh!!!
  • Hem savassin diye antibiyotik vermeyin hem 3 gün milletin cocuguna para kazanmak adina fazladan antibiyotik yükleyin...Bu ne perhiz, bu ne lahana tursusu!!!
  • Bana göre Alman saglik sistemi ve hekimleri teknolojinin sayesinde basarililar yoksa  ne tecrübe nede bilgi var, nanay hepsi, benim nacizane fikrim budur...
  • Simdi bende cocuguma hemen ilac veren bir insan degilim, belki verseydim bunca havale yasamazdik ama birsey varki cocuga bedemcik iltihabi yada orta kulak iltihabi teshisi konuldugu halde ilk 16 saat antibiyotik verilmemesi neyin kafasidir...
  • Yada yanimizda yatan agir bronsit olan cocugun 2. gece aglayip,ateslenip, en sonunda gögsünün agridigini söyleyip, öksürük krizi olana dek, antibiyotik yada buhar makinesi uygulanmamasi!!!
  • Almanya'da özel saglik sigortaniz varsa size her hastanede inanilmaz bir saglik sunulmakta; ama iste devlete bagli saglik sigortaliysaniz bu tip kara düzenli hastanelerde isiniz zor cok zor...
 Simdi bir seyi irdelemek istiyorum, son yillarda olusan antibiyotik karsiti durusu destekliyorum ama bu denli icinin bosaltilmasinada anlam veremiyorum...
Kardesim cocuk hastaysa ve bu virüs degilse tek bir tedavi sekli var antibiyotik ötesi yok...
Et, tavuk, süt, yogurt, peynir, sebze herseye ver antibiyotigi hatta denetleme, sonra insana uygulanmasi gereken zorunlu hallerde tavrin;  OLMAZ VÜCUT SAVASMALI!!!
he canim he , neyin kafasidir vede neye hizmet eder bu anlayis anlamis degilim...

Neyse Almanya'da saglik hallerinin durumu budur!!! -bir baska saglik yazisina dek saglikla kalin canlarim...







Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen