Samstag, 23. März 2013

Almanya'da yabanci Anne- Baba olmak: (Vol.2) !!!

                                        2. Bölüm...

19 Subat günü Jugendamt'la görüsen esim telefonu kapatti... Ve bana dönüp ok. baska bir zamana erteledik ama buarada memur Arjin'nin yuvasina gidip görüsme yapacakmis bende olur, nasil isterseniz dedim, -cümlesini Esim bittirdigi an, icim söküldü sanki!!! Ve basladim arka arkaya Esime su sorulari sormaya: Nasil yani, ne amacla, ne sebeple gidecek?!? -Hemde daha alistirma döneminde olan ve günlük 1-2 saat kalan cocuk hakkinda ne kadar dogru bilgi alabilecek ki!!! Ayrica yuvadaki Ögretmen, Müdür, Bakici kadin düsünmeyecek mi daha 2 hafta gelen bu cocuk ne icin teftis ediliyor, amanin  nasil bir ailede yasiyor bu cocuk!!! Ve dahi cocugum es kaza birini hafifce itse yada kavga etse akildaki bu önyargi ile ona türlü türlü rafya yapismaz mi?

Ben bu yazdiklarimi ve su an unuttugum bir dolu seyi arka arkaya siraladigimda Esiminde rengi kacti, ici bulandi... Öyle ya nasil olmasin ki biz daha ne ile itham edildigimizi bilmiyoruz, ne amacla görüsme yapilacak onu dahi bilmiyoruz ve bu denli yetersiz bilgiyle cocugum yuvada bir cift göz tarafindan incelenmeye alinacak... Hemde Jugendamt tarafindan öyle lay lay lom gecistirilecek bir kurumda degil hani... Neler duyuyoruz, neler anlatiliyor bu kurum hakkinda anlayacaginiz panik olmamak icten bile degil...


Hemen cok sevdigim ve bu Jugendamt kurumuyla calisan cici Arkadasim ...... aradim, anlattim uzun uzun, dinledi, sordu, degerlendirdi ve benim sinirlenmemin, panik olmamin normal oldugunu hatta yuva konusundaki tutumumda dahi hakli oldugumu ama iste daha sagduyulu, ilimli vede kararli bir sekilde yaklasmak gerektigini  hatta nasil konusacagimiza kadar beni bilgilendirdi sagolsun ve burdan yürek dolusu tesekkürümü yolluyorum ona :)

Buarada Esim'de es zamanli aile avukatimizla görüsme yapiyor ve biz olayi artik cok daha ciddiye aliyoruz... 20 Subat günü Esim yeniden Jugendamt memuruyla konusup, görüsmenin ertelenmemesini ve Arjinin o gün yuvada 2 saat duracagini ve görüsmeyi yapmak istedigimizi söylüyor. Memurla anlasip 22 Subat saat 11:45'e karar veriliyor... Hayatimin en berbat 2 gününü yasadim, nedenler, nicinler, ne olabilirler kafamda sürekli dönüp durdu....

22 subat 11:45' te tam dakik sekilde kapi zilimiz caldi, 50'li yaslarinda bir erkek elinde dosya cantalariyla kapimizin önündeydi... Kültürümüz geregi iceri buyur ederken samimi ve icten elimi uzattim sasirdi, o arada yuvadan gelen Arjin, Babasiyla ellerini yikamaktaydi, mutfaga gecip oturduk... Ve o arada ben acikmis olan Arjin'e yemek tabagini hazirlarken, Beyefendi oturup oturamayacagimi sorunca ve Arjin'nin hareketliliginden de rahatsiz olunca, Arjin kuzeniyle kendi odasina yollandi beyefendinin istegiyle...
Beyefendi konusmaya önce Alman devletinde cocuk ile ilgili yasalarin ne oldugunu ve cocuklarla ilgili her türlü  sikayetin degerlendirildigini ve bize dair olan sikayetin binamizdan degil cevreden geldigini söyledi... (elbette daha cok sasirdik cünkü; biz cok sesli bir cadde üzerinde oturmaktayiz...)

Sonra bizim kendimizi anlatmamizi istedi, sözü ilk Esim aldi ve bu ülkeye dair hayal kirikligini anlatti;  benim cocugum 2 yasinda komsum tarafindan üzerine yürünüp tehdit edildiginde bu denli arastirma yapilmiyor ve endisem ciddiye alinmiyor ama asilsiz bir ihbarla bizim sorgulanmamizin hangi esit haklara dayandigini bilmek istiyorum diye soruyor... Memurumuz eee kem küm, haklisiniz diyor!!!

Sonra Ben; cocugumun siddetli bir 2 yas sendromu yasadigini, benimde onun bu sürecinde ilimli, kararli, kuralli ve bazen krizli bir dönemim oldugunu lakin komsularim rahatsiz olacak diye her istedigine evet demeyecegimi, yada her bagirtisinda susturmak amacli kurallarimdan vazgecmecegimi söylüyorum...Memurumuz haklisiniz diyor!!!

Sonra yine Ben karsilarinda oturan Anne'nin a-sosyal, a-politik yada bilincsiz bir anne olmadigini, bir cok pedogojik teorileri arastirdigimi bunlari uygulayarak ve deneyimleyerek bize en cok uyanlari hayatimiza kattigimizi ve komsularim rahatsiz olacak diye cocugumun egitiminde kurallarimi vede dogru bildiklerimi yok sayamayacagimi anlatiyorum...Memurumuz haklisiniz diyor!!!

Sonra ben memur'a kizimin komsumuzun saldirisi sonucu günlerce odasinda yalniz uyuma, oynama korkusu yasadigini ve Kizimin korkusunu  evcilik oyunu yardimiyla cikardigimizi, nedenin; yukardaki amca gelicek o yüzden uyumuyor bebek Ali diye adlandirdigini söylüyoruz... Ve memurun ilk defa yüzü degisiyor, anlatilanlar onuda etkiliyor...Memurumuz bize, bize dair sikayetin oturdugumuz binadan olmadigini, yan binadan ( olabilir cünkü; 1920 yapimi binalarda oturuyoruz ve duvarlarimiz cidden cok gücsüz ve yipranmis), yada ön ( olamaz cünkü; binamizin ön tarafinda, cok sesli ve cok baglantili bir cadde bulunmakta) yada arka taraf (olamaz cünkü; binanin arkasinda, bahce ve garaj var) binalardan olacagini söylüyor... Beyefendi direk kisi yada ev söyleme izninin olmadigini söylüyor...

Ve asil bizi hayrete düsüren aciklama burdan sonra geliyor... Yazimin devami yarinki bölümde...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen