Montag, 2. Dezember 2013

Blog Firtinasi: 2. gün, 2 Aralik...

          "ismini sevmeyen Kadinlar..."

Kitapliga elimi attigim an Siyah Süt en önlerdeydi (Birgül icin ayirmistim vermeyi unutmusum...) aliverdim elime ve herhangi bir sayfayi actim veee ta ta ta tam "ismini sevmeyen kadinlar" satiri...
Cidden benim ismimle alakali ne cok gel-git hallerim olmustu ancak bu kadar uygun bir baslik olur, gecmisimde baya baya ugrastigim takintili hallerime...

Simdi bir itiraf zamani: Ben ismimi uzun yillar sevmemistim oysa tanidigim ve karsilastigim her insan ismimin üzerine onca methiyeler ederken ben icten ice ismime hep ama hep mesafeli bir durusum, igreti bir bakisim vardi...



Bu yaklasimda Babamin ben kücükken Karacaoglan'in "incecikten bir kar yagar, tozar elif elif diye" seslenmeleri epey etkiliydi sanirsam :( cocukluk iste!!!
Veya Dedemin türlü türlü yalanlar söyleyip ama bir türlü annemin ismini vermek istiyorum mertligini ve cesaretini Babanneme göstermemesi ve bir yalani sorumlayan ismin altinda kalmakti belki nedeni...
Yada kirsal bir köyde gecen cocuklugumda köyde tüm yasli kadin ve erkeklerin bana "Elif Ana" diye seslenmesi nerden baksan tutarsizligin ve bunalimin dibiydi hani...
Kisaca cocuklugum bu "Elif" ismine igreti durarak gecmistir... 

Sonra iste o dünyaya baska baska bakislar, o ben bilirimler, o ben baskayimlar döneminde en cool kiz ve erkeklerin ismime hayranligini görünce dedim way bee harbi benim isimde bir alengir var ama dur bakalim altindan ne cikacak :)))

Sonra iste ismimi ben olarak arastirdim ve evet baskaydi, benim adim diye degil cidden baska bir boyuttaydi Elif ismi... Ben ne zaman ismimi sevdim, onu irdeledim, o zaman ben oldum... Nesnel anlamim degil özde benligim oldu, hayat verdim, ruh kattim ismime... Öyleki yillar sonra yasli bir adam bana "isminin anlamini iyi bellemissin, üstüne oturmus unutma isimlerin elbisesidir kisi demisti, sen onu giydirirsin...

Gercekten isimlerin bir anlami,bir büyüsü, bir hissi var... Bu ne öyle amaan diycek bir olay ne de ahh iste epi topu isim yahu diye basitlestirilecek bir sey... 
Cidden isminizin anlam ve icerigini iyice inceleyin hatta deyim yerindeyse didikleyin mutlaka ama mutlaka sizinle bulusan bir yani bir dokunusu vardir... Biz kadinlar ismimizi hep gec hep zor seviyoruz... Önemli olan o isimden vazgecmeyelim ne olursa olsun...
Kendinize ve isminize sahip cikin, anlamini siz verin, siz yasatin...


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen