Dienstag, 3. Dezember 2013

Blog firtinasi: "Dünyada gidelebilecek bir yerin hayali"...

Gözlerimi kapadim ve bu neresi olabilir sence diye seslendim kendime, icime... Zira o kadar cok yer varki görmek istedigim, kokusunu, tarihini ve görselligini gözlerimle icime almak istedigim... Ama iste zalimsin hayat diyoruz ve sadece hayal ediyoruz :(
Bugün #blogfirtinasi ödevimiz gidebileceginiz bir yerin hayalini kurmak, ben de hayal ettim nere olabilir diye veee???

Sonra yüregimi pir pir eden o isim geldi oturdu gözlerime "Santorini Adasi" evet yaa dedim benim en cok en cok gitmek istedigim Yunan adalarindan biridir... Hikayesi, olusumu, görselligi hep etkilemistir beni...
Santorini, Antik Zamanlar'da meydana gelen volkanik patlama sonucunda bugünkü krater görüntüsüne sahip olmus... Öyleki bu kraterin yarattigi manzarada günesin batisini izlemek ve bu görsellikte kutlama yapmak icin ciddi bir ziyaretci sayisina sahip :)) 3500 yil öncesine kadar Ada'ya yerli halk Minoanlilar ev shipligi yapmis o zamanlar ada daire seklindeymis. Ada'daki volkan büyük bir sarsintiyla patlamis ve Ada'nin ortasi sular altina gömülmüs (bazi arkeloglar Kayip Sehir Atlantis'in burasi olabilecegini düsünüyor)...
Bu kadar tarihi bilgi yeter simdi görseller ve benim hayallerime gelelim canlarim...

                                    Santorini ve klasik manzarasi :))


Santorini Adasinda  kubbeli yapilar, kapilar ve pencereler klasik parlement mavisi olarak biliniyor...
Ben bu yapilarin asigiyim, akdeniz insani oldugum icin olsa gerek; beyaz badana, parlement mavisi kombinasyonu beni ucuruyor hele pencerelerde sardunyalar, kapi esiklerinde begonviller sarkiyorsa iste orasi benim olmak istedigim tek yer ve mekan...


Santorini'ye böyle bir gün batiminda ulastik...(yani ben öyle hayal kurdum)
Sevdigim insanlarla bu görüntüye yanyana, sessiz, ayni güzelliklere bakarken farkli seylerin hayallerini kurduk... -daldik... -uzun uzun soluklandik... Uzaktan göz kirpan yel degirmenine daldik, aramizdan biri Don Kisot hikayesini yeniden farkli tarzla anlatti, kim mi, kimbilir?
Sonra bol hayallerin oldugu barisa, insanliga doymus bir dünyanin hayalini konustuk...




Sonra buz gibi sürahilerde Santorini beyaz saraplarimiz geldi, yaninda Santorini ekmeklerimiz sicacikti, ic isitanindan... Dost muhabbetini, mis  gibi  zeytin yagina bana bana tattik... Öyle lezzetli öyle nefisti ki, hep bir agizdan dedik; olamaz bu nasil bir keyif, bunu tekrar yapalim!!! Sevdigimizin dokunuslariyla gelen aksami kucakladik, saraplarin serinliginde mayhos olduk, ilk kim mi oldu, kimbilir???
Santorini bir sarap adasiymis, alisveris yapacaginiz tek sey sarap dükkanlariymis... Bu bile orda bir ömür kalmamiza yeter yahu dedik :))



Gelen Santorini gecesini keyifli ve her anin tadina vararak cikardik... Kocaman gece mavisinin icinde piril piril parlayan bu kücük ve tarih kokan ada'nin tüm hikayesini Uzo ve metaxa ile taclandirdik... Metaxa o eski caglara götürdü birimizi ama ne keyifli bir gidisi vardi... Kim mi, kimbilir???




Bu enfes sabaha uyandik hem de hic aksamdan kalmamis gibi, Akdenizin tazeligini, güzelligini icimize ceke ceke kahvemizi yudumladik hep birlikte... Sonra Santorini'ye ait dar sokaklari gezdik, okudugumuz tarihinin icinde birebir yasadik... Santorini'ye özgü kücük sarap dükkanlarinda soluklandik, saraplarini tattik... Bagcilarin cüzzi bir ücret karsiligi sundugu meze esliginde sarap sunumlarini kacirmadik :))  
Akrotiri ve Thira Harabelerini gezdik, Antik Yunan ve Roma Harabelerinin  icinde zaman algimizi yitirdik, Satorini tarihinde kaybolduk..

Bu benim gitmek istedigim yer hayalimdi, yanimda sevdigim Adam ve sevdiklerim vardi!!! 
Peki sizin gitmek istediginiz yer neresi, kim olmali yaninizda, yakin zamanda hic düsündünüz mü???

Nesnel olarak illada orda olmak degil, bazen hayaller insani daha cok mutlu eder, daha cok ani kazandirir...
Hayal kurmak güzeldir... Hic hayal kurmamis insan, hayal kirikligi yasamamis insandir...
Hayallariniz ve bunlari gerceklestireceginiz güzel günleriniz olsun Canlar... 










Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen