Sonntag, 17. Februar 2013

kres ve anaokulu: Vol.1

Son günlerde pek medyatik degilim, hatta Blogu'mu bile ihmal ettim...
Arcino'nun malum hastaligi (havale) sonrasinda, Arjin ve bizim icin en önemli olay olan Kres'e basladik... Kres'e alistirma dönemi (_ki bu hafta bile sürmekte) derken iste ancak burdayim ve yaziyorum...

Burda Almanya'da kres ve anaokullari ayni cati altinda birlesir ve ismi Kindergarten'dir. Cocuklar Kindergarten'a merkezi bir sistemle, sehir genclik merkezi (Jugendamt) tarafindan yerlestirilir. Yer bulmada kesinlikle sorun yasanir hele calisan anneyseniz kres'e cocugu 1 yasindan önce vermek imkansizdir, baska örnekleri vardir ama sayisi cok azdir...Calismayan anneyseniz o zaman vah halinize bekleyiniz cocugun 2.5 - 3 yasini!?!

Biz Arjini tam sayi ile 14 Kindergarten'a (Anaokulu) yazdirdik...Bize gönderilen listedeki tüm anaokullarini dolastik, görüstük, iclerinden sadece birini eledik icimize sinmedi ve formulayi doldurmadik dahi; ama birine ilk tecrübesiz anlarimiza denk geldiginde kayit yaptirmistik ve cok pisman olmustum... Hep kendi kendime ya orasi cikarsa deyip durdum...

Cocugu dogar dogmaz yazdirmaniz gerekir ki sansiniz biraz daha fazla olsun ve hemen hemen 2 ayda bir mutlaka aramalisiniz, bos yeriniz varmi - ne zaman baslayabiliriz gibisinden, anlayacaginiz pek mesakatli bir istir burada Kindergarten bulmak...

-Aamaan canim özele veririm derseniz elbette var böyle bir sans ama aylik 600-700 euro arasi buda bize pek uymayan bir durum...
Bir gün, Esim: Elif  bir anaokulu acilacakmis, herseyi yeni yapiyorlar. Konustum, randevu aldim, görüsmek icin dedi... Sevincle gittik, mutlulukla döndük, Arjin'i aninda kabul ettiler, sansliydik :)

Buda Kuzumun ilk gün grupla "Günaydin" etkinligine katildigi an...

Vee sadece bize özel okulu tanitma günü yapildi,(bu bile tam puan almaya yetti) Arjin cok rahatti, ortam cok sicakti, sinifi 13 kisiydi ve siniflarinda 1 ögretmen 2 egitimci olacakti oh dedim icim rahat eve döndük. Yapmam gereken Arjin'i hazirlamakti ki zaten bunda basarili olacagimdan emindim- aksi olamazdi dimi sevgili anneler :)

1 Subat 2013'te basladi benim minigim, ilk gün ne yalan söyleyim ben daha heycanliydim Arjinden ama Arjin o kadar cabuk adapte oldu ki beni sasirtti hatta biraz bozuldum; dedim: -anam kiz benden bikmis :( 2 gün gittik ve sonrasinda havale gecirince mecburen ara verdik ve gecen hafta yeniden basladik alisma sürecine...

Almanya'da cocugun alisma sürecine eingewöhnungszeit denir ve bu sürec söyledir...

  • Öncelikle ilk ve en önemli kural cocugun ismi hemen ezberleniyor ve dogru telefuzla ismi cagriliyor...(örnegin yeni gelen cocuk yada bugün baslayan cocuk gibi ifadeler yok)
  • Bu sürec 2 haftalik bir süredir, bu sürecin ilk 2 günü cocukla ayni sinifta 2 saat oluyorsunuz, asla ayrilmiyorsunuz ve sonra cocukla o günü bitirip eve dönüyorsunuz...
  • Diger günlerde cocugunuzun alismasi ve idarenin sartlari dogrultusunda bir yönerge yapiyorsunuz...
  • Alisma sürecinde mutlaka kahvalti saatinde bulunmaniz gerek cocugun kurallari ögrenmesi acisindan...
  • Anne yada Baba bu sürecte pasif ama yakinda ilkesiyle hareket etmektedir.
  • Alisma sürecinde cocuk yaninda cok sevdigi seyi getirebilir hatta elinde sürekli tutabilir...
  • Grupla kaynasmasi icin yaklasim direk degil dolayli yapilmakta...
  • Herhangi bir nedenle alistirma süreci yarim kaldiginda, sürec tekrar bastan baslanmaktadir... (tipki bizim gibi)

Bunlar benim sisteme dair notlarimdi... Ve mutlaka atladiklarim olmustur...
Bizim ilk haftamiza, neler yasadigimiza ve ne yöntem kullandigimiza dair notlarimizi ise en kisa zamanda sizlerle paylasacagim...
Kres ve anaokulu baslangici kesinlikle hafife alinacak birsey degilmis onu anladim, kalin saglicakla...




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen