Freitag, 22. März 2013

Almanya'da yabanci Anne-Baba olmak: (vol.1) !!!

Not: Öncelikle belirtmeliyim ki yazdiklarim sadece bizim yasadiklarimizdan bir kesit ve asla genelleyemeyiz!!!

Birkac gün sürecek bir yazi dizisi olusturdum sizlere uzun süredir yazacaktim ama iste biraz beklemem gerekiyordu... Yasadiklarimizi sizlerle paylasmak istedim; cünkü benim anneligimi bilen bilir, bilmeyende burdan ve diger sosyal medyadan biliyordur... Asla benim basima gelmez dememek gerekmis, bela bir sekilde gelip buluyor sizi ama nerden, ama nasil bilemiyorsunuz....
Simdi Medyatik Anne'nin basina gelenleri okuma zamani, hadi bakalim!!!

29 Ocak. saatler öglen 2'ye dogru ilerlerken kapimiz caldi. Karsima bir kadin Polis ve bir sivil giyimli erkek cikti, kadin olan kimligini göstererek Polis olduklarini ve evimizde bir cocugun ve ayni zamanda bir yetiskinin bagirdigini ve komsularin endise duyduklarini söyledi...Öncelikle sasirdim elbette, sonra onlara kisa beklemelerine söyleyerek, hemen esime seslendim... Saskinlik icinde olan esime, sikayet sebebi anlatildi ve uzun zamandir siz sikayet ediliyorsunuz dendiginde, elbette kisa bir sok gecirdik...

Cocugu görmek istediklerini söylediklerinde, onlara Kizimin az önce öglen uykusundan uyandigini ve yatakta mutlaka 10-15 dk. zaman gecirdigini söyledim! Yinede cagirmami istediler, bende seslendim ama Arjinden kesin bir hayir yaniti alinca, buyrun iceri girin dedik...
Ve koridordan gecerken bir detektör edasiyla etrafa tarayici bakmalar, Arjin'nin odasina girdiklerinde Arjin'nin merhabasina ve elini uzatmasina karsilik vermemeler inciticiydi!!! Sonra Arjin'nin bana dönüp bunlar ne (kim ve ne hep karismakta) diye sormasi ayrica komikti cidden... Neyse kadin polis tüm suratsizligiyla Arjine yaklasabilirmiyim diye sorarken sürekli arka planda duran adamin bizi (esimle, beni) ve cevreyi süzmesi ayri bir komediydi...

Kadin polis Arjin'e yaklastiginda Kizimin yine elini uzatmasi ve polisin elini vermemesi takdire sayandi!!! Odadan tam cikarken bize dönüp bir soru soruldu ki benim  ünlü salterlerimin attigi andi bu...
Soru ise suydu :  -Bu eve ne siklikla 8-9 yas araliginda kiz cocugu geliyor?
Elbette bende soruya, soruyla, neden? diye karsilik verdim...Kadin polis bana bakmadan, direk Esime dönüp cevap verirmisiniz dediginde, anlamiyorum neden bunu soruyorsunuz ki dedim?
Yine bana, yüzüme bakmadan, -lütfen cevap veriniz diye tekrarladiginda, -dedimki; tam olarak zaman araligi veremeyiz...
Daha sonra Polis ok. dedi, tam arkasini dönüp evden cikarken, Esim; peki biz simdi ne ile suclaniyoruz ve ayrica ne yapmaliyiz diye sordugunda arkasina dönüp cevap bile verme geregi duymadan cekip gitti...

Buarada benim derinlerimde yatan, cazgir mahalle kütürüm aciga cikip polise; biliyorum o komsular kim, yukardakiler degil mi? -soruma, Esim tüm beyefendiligiyle kimseyi yersiz suclamayalim hayatim diyerekten cazgirligimi, sevimli ve efendi boyuta cekiyor...-eee kibar adamin hali baska tabii!!!

Gectik mutfak masasina oturduk Esimle, yahu dedik bu neydi simdi ? -ve az önce biz ne yasadik? Sinirlenemedik bile...Elbette direk aklimiza üst komsumuz geldi, dedik tamam, bu manyak sikayetci oldu Arjin'nin gürültüsünden ve gelen misafir cocuklardan...
Ertesi gün esim Cocuk ve genclik müdürlügü yani Jugendamt'i arayarak bizim olayimizi anlattiginda, memur bizim dosyanin ( anam dosya bilem acilmis yuhh ) oturdugumuz semtteki jugendamt'ta olabilecegini söylüyor ve Esimi orada dosyayla ilgilenen memura yönlendiriyor... Esim ve jugendamt memuru telefonda kisa bir görüsme yapiyorlar, sonuc olarak karsilikli görüsme randevusunda karar kiliniyor... Ve aklimiz, hislerimiz bulaniyor, icime bir negatiflik cöküyor aman neyse abartma Elif diyorum... Ama 3 gün sonra 1 Subat'ta yuvaya basliyacak Arjin'nin 2 haftalik yuvaya alistirma dönemi göz önüne alinarak randevuyu 22 subat'a ayarliyoruz...

Buarada 5 Subat'ta Arjin 5.havaleyi gecirip yuvaya alistirma sürecinde 1 haftalik sarkma olunca, Esim 19 Subat günü jugendamt'i ariyarak olayi anlatip randevumuzda degisiklik olup olamayacagini söylüyor... - ve biz öyle lay lay lom yaklasiyoruz ki jugendamt memurunun talebiyle sok oluyoruz...
Oturup düsünüyoruz ne simdi bu, bu denli irdelenmekteki amaci anlayamiyoruz!!!
Aptal gibi öylesine ciddiye almadigimiza pisman olup, endise duymaya basliyoruz... Neden mi, anlatacagim Arkadaslar "Jugendamt memurunun yaklasimini, görüsmemizdeki akla ziyan aciklamalari" detaylariyla anlatacagim... Yarin 2. bölümde bulusmak üzere sorunsuz günler sizinle olsun!!!


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen